A közétkeztetésben emelni kell a magyar termékek arányát

majort
2021. 11. 15., h – 12:03

A közétkeztetésben 2022. január 1-jétől 60 százalékra, 2023. január 1-jétől pedig 80 százalékra kell emelni a hazai termékek arányát, ezt már tartalmazzák az idén szeptember 1-jétől megkötött közétkeztetési közbeszerzések - mondta az Agrárminisztérium (AM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára pénteken Kecskeméten, a Földtől az asztalig című konferencián.


Erdős Norbert hozzátette, a változtatásra azért volt szükség, mert 50 százalék a magyar termékek aránya a közétkeztetésben.
Az államtitkár kitért arra, hogy a kiskereskedelmi üzletekben a magyar termékek aránya átlagosan 70 százalék: a magyar kereskedelmi láncoknál ez az arány több mint 80 százalék, a külföldi kereskedelmi láncoknál pedig 60 százalék, de van, ahol az 50 százalékot is alig haladja meg.


Erdős Norbert emlékeztetett, hogy az utóbbi időben egy másik kormányrendeletet is elfogadtak, amely a kistermelők lehetőségeit bővítette. A rendelet értelmében a kistermelők áruikkal már nem szorulnak be 40 kilométeres körzetükbe vagy saját megyéjükbe, Budapesten kívül bárhol árusíthatják termékeiket. Ez a területi bővítés minden feldolgozott termék, alapélelmiszer esetében igaz, kivéve a friss húsokat - például a szarvasmarha-, sertés-, nyúl-, bárányhúst - amelyeknél továbbra is megmaradt a 40 kilométeres körzetre vonatkozó szabály.


A konferenciát a Gróf Széchenyi Család Alapítvány és az Olasz-Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szervezte az Olasz-Magyar Gasztronómiai Fesztivál keretében.


Forrás: MTI
Fotó: MTI/Máthé Zoltán