Jó gyakorlatok

A koronavírus okozta nehézségek megmutatták, mennyire sebezhető a gazdaságunk és mennyire kitett a külső tényezőknek. Rámutatott, hogy nélkülözhetetlen az összefogás és a rendszerszemlélet a magyar gazdák támogatásában. Az Agrárminisztérium és a Herman Ottó Intézet Nonprofit Kft. különösen fontosnak tartja a kistermelők, a magyar gazdák támogatását, információval való ellátását és lehetőség szerint a felmerülő problémák folyamatos orvoslását. Ezért az Intézet a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózattal, eleget téve az Agrárminisztérium felkeresésének, Munkaszüret néven első lépésként egy olyan oldalt fejlesztett, amely a termelőket segíti a termelés során szükséges munkavállalók megtalálásában. A Munkaszüret bevezetését követően a termékek értékesítésének segítése érdekében létrehozta a Termelői Kosár nevű weboldalt, amely a termelők és a vásárlók érdekeit kívánja támogatni, platform kíván lenni a termelő-vevő kapcsolatok kialakításában.

Közös célunk, hogy a magyar termelők termékeiket gyorsan és hatékonyan tudják értékesíteni, ezzel segítve a vidéki termelés növekedését. Szeretnénk, ha elmondhatnánk, hogy közös munkánk segített abban, hogy a vidéken élők élete könnyebbé vált, termékeiket nem kell a jó piac reményében távoli értékesítőhelyekre szállítani, hanem a termelés helyszínéhez közel, ugyanolyan jó, esetleg még jobb feltételekkel értékesíthetik, mint a jelenlegi távoli felvevő helyeken. Célunk a helyi gazdaság élénkítése, a helyi megélhetés segítése a pénz helyben tartása által, valamint a helyi élelmiszer termelés és fogyasztás erősítése.

Az ingyenes platformot a Herman Ottó Intézet és a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat a következő években folyamatosan fejleszteni fogja, lehetővé téve azt, hogy a vevők magyar termelőktől származó minőségi árut vásárolhassanak. A vásárlók a portálnak köszönhetően a hozzájuk legközelebbi termelők áruit könnyen elérhetik, és felverhetik a kapcsolatot a termelőkkel.

A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat területi felelősei figyelemmel kísérik a megyéikben regisztrált termelőket, további információkkal látják el őket, legyen az, pályázati felhívás, törvényi változás, vagy egy megyei vásár, amit érdemes meglátogatni. A cél egy élettel teli, közösségi oldal létrehozása, ahol a termelők bemutatkozhatnak, a vásárlók pedig megoszthatják egymással a tapasztalataikat.